WYDŁUŻAMY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW DO DNIA 9 SIERPNIA 2023r.
PODSTAWOWE INFORACJE O SZACOWANIU STRAT SPOWODOWANYCH SUSZĄ
Podstawą oszacowania szkód jest złożenie wniosku za pośrednictwem aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą" https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
W przypadku uwag do wyników szacowania strat przez aplikację rolnik może zwrócić się z wnioskiem o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną, która dokona oceny strat podczas wizji w terenie. Wnioski należy składać w urzędzie gminy - sekretariat pok. 14-15 lub w pok. 23 (tel. 598454986). Druk wniosku dostępny jest stronie www.potegowo.pl , w Urzędzie Gminy Potęgowo lub u sołtysów.
Przypominamy, że wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko przez komisję gminną nie pozwoli na otrzymanie wsparcia - musi być zgłoszenie w aplikacji (!). Natomiast jeśli rolnik nie zgłosi wniosku do gminy, a złoży wniosek w aplikacji, otrzyma protokół.
Komisja gminna rozpoczęła pracę w terenie i musi oszacować starty dla danej uprawy, dlatego niezbędne jest udokumentowanie szkód powstałych w wyniku suszy w formie zdjęć. W przypadku braku dokumentacji fotograficznej, po skoszeniu plonów, nie będzie możliwe oszacowanie szkód, jakie poniósł rolnik.