30 stycxznia 2025 r. zostało podpisane porozumienie dotyczące współpracy w zakresie rozbudowy systemu ostrzegania i alarmowania.
Porozumienie zostało zawarte pomiędzy Pomorskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej reprezentowanym przez st. bryg. Jacka Niewęgłowskiego, zastępowanym przez Komendanta Miejskiego PSP w Słupsku mł. bryg. Krzysztofa Trockiego, Gminą Potęgowo reprezentowaną przez Wójta Gminy Potęgowo Dawida Litwina, a także pomiędzy jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych w Łupawie i Potęgowie reprezentowanymi przez Prezesów dh Bogdana Chwala oraz dh Łukasza Ulaszka.
Celem porozumienia jest współpraca stron w zakresie montażu, wykorzystania oraz utrzymania sprzętu i infrastruktury alarmowej w ramach projektu rozbudowy systemu ostrzegania i alarmowania. Inicjatywa ta jest częścią programu „Odporność na kryzys – optymalizacja Służb Państwowych odpowiadających za bezpieczeństwo”, realizowanego dzięki środkom Krajowego Planu Odbudowy (KPO) oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA).
Dzięki tej inwestycji mieszkańcy gminy Potęgowo zyskają nowoczesne systemy alarmowe, które pozwolą na szybkie i skuteczne informowanie społeczeństwa o zagrożeniach a także zwiększą skuteczność służb ratunkowych.