Gmina Potęgowo przystąpiła do Powszechnego Pomorskiego Systemu Teleopieki Domowej. W 2016 r. z usługi korzystało 18 osób, które miały dostęp do telefonii komórkowej. W bieżącym roku, usługą będą mogły być objęte również osoby posiadające telefony stacjonarne. Podkreślamy, że mieszkańcy gminy Potęgowo nie ponoszą opłat za korzystanie z systemu. Koszty usługi teleopieki związane z miesięczną opłatą dostępową oraz zakupem urządzeń ponosi gmina.
Osoby zainteresowane korzystaniem z usługi zapraszamy do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Potęgowie, przy ulicy Szkolnej 2, 76-230 Potęgowo gdzie szczegółowych informacji udzielają pracownicy socjalni, bądź pod nr telefonu 59 811 51 14
Dzięki zawartej umowie z Polskim Centrum Opieki w Gdyni, mieszkańcy naszej gminy uzyskali bezpłatny dostęp do usługi teleopieki domowej. Usługa ta skierowana jest do osób starszych, samotnych, schorowanych, o małym stopniu samodzielności. Umożliwia całodobowe wzywanie pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa.
Osoby objęte usługą teleopieki domowej zostały wyposażone w specjalny aparat telefoniczny oraz niewielki nadajnik w formie bransoletki lub wisiorka. Jeśli źle się poczują, przewrócą lub będą chciały wezwać pomoc, mogą nacisnąć czerwony przycisk w nadajniku, a urządzenie to wyśle sygnał alarmowy do Centrum Operacyjno-Alarmowego. Centrum podejmie stosowną interwencję – nawiąże kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustali przyczynę, powiadomi kolejno sąsiadów oraz bliskich celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i zweryfikuje czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego - wezwie odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję. Podkreślić należy, iż operator Centrum Operacyjno-Alarmowego dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania, najkrótsza droga dojazdowa do miejsca zamieszkania itp.