Gmina Potęgowo zakończyła realizację zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Potęgowo (edycja 2021)” w ramach umowy o dofinansowanie nr WFOŚ/D/III-58.S/7102/2021/AZBEST-2021 z dnia 07 października 2021 roku, zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, w ramach Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Zadanie zostało podzielone na 2 etapy, I etap w roku 2021, II etap w 2022 roku.
Zakładano, że łącznie 82,995 Mg wyrobów będzie zutylizowane, w tym 13,25 Mg do demontażu i transportu, a 69,745 Mg do transportu. Na podstawie planowanej ilości wyrobów przeznaczonych do utylizacji oraz po wyłonieniu Wykonawcy oszacowano koszt zadania na kwotę do 44 112,55 zł brutto. Wysokość dotacji z WFOŚiGW w Gdańsku do kwoty 21 114,00 zł brutto.
W trakcie realizacji zadania 1 właściciel nieruchomości przesunął usługę z 2021 r. na rok 2022 r., a 4 właścicieli nieruchomości wycofało swoje wnioski.
Łącznie zutylizowano 61,055 Mg wyrobów zawierających azbest z 30 posesji, na kwotę 32 277,75 zł, koszt kwalifikowany opiewał na kwotę 21 040,00 zł. Otrzymano dofinansowanie w formie dotacji z WFOŚiGW w Gdańsku oraz NFOŚiGW w wysokości 14 727,00 zł. Udział finansowy mieszkańców wyniósł 17 550,75 zł.
W I etapie zutylizowano 57,215 Mg wyrobów zawierających azbest, w tym:
Koszt I etapu: 30 396,15 zł brutto, w tym:
W II etapie zutylizowano 3,84 Mg wyrobów zawierających azbest, w tym:
Koszt II etapu: 1 881,60 zł brutto, w tym: