
Aplikacja Alarm 112
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło bezpłatną aplikację mobilną Alarm 112, która jest dostępna dla wszystkich obywateli.
Aplikacja jest dedykowana w szczególności osobom głuchym i niedosłyszącym, czasowo pozbawionym możliwości mówienia, jak również osobom znajdującym się w sytuacji zagrożenia. Dzięki aplikacji będzie można w sposób dyskretny skontaktować się z centrum powiadamiania ratunkowego (CPR).
Zgłoszenia tworzy się poprzez wybór właściwej kategorii zdarzeń alarmowych kierowanych następnie do Policji, Straży Pożarnej oraz Ratownictwa Medycznego przy użyciu piktogramów. Istotnym elementem zgłoszenia jest określenie miejsce zdarzenia, co można uczynić na kilka sposobów. Dodatkowo aplikacja przewiduje możliwość komunikacji dwustronnej z operatorem numerów alarmowych przy użyciu SMS.
Wszystkie zgłoszenia dokonane z poziomu aplikacji Alarm 112, w trakcie obsługi których nie ma możliwości nawiązania komunikacji z zgłaszającym, są traktowane jako zgłoszenia zasadne i są przez operatora numeru alarmowego przekazane, zgodnie z obowiązującym katalogiem zdarzeń, do odpowiednich służb.
W celu uzyskania funkcjonalności wysyłania zgłoszeń alarmowych użytkownik musi dokonać akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności, a następnie przeprowadzić rejestrację podając poniższe dane:
– imię i nazwisko
– PESEL
– adres e-mail
– nr telefonu